CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, May 12, 2011

hobi & kesayanganku !




hye peeps ! :)


how's ur day ? panas sgt la skrg ni kn ? jangan lupe minum banyak air..(perlu diingatkan disini,minum PLAIN WATER ye..BUKAN air yg ade AIS !) huhu.. =.='


ok la..as we know,semua orang ade hobi & minat yg tersendiri kan ? for me,i do love guitar ! minat ni sebenarnye dari zaman aku muda2 dulu..hehe.teringin sgt nak belajar main gitar dan ade gitar sendiri..tapi,yela waktu tu aku tak mampu nak beli..


dengan segala kudrat yg ade,aku pun bertekad nak kumpul duit..(poyo je kn) huhu..tapi,memg tu la yg aku buat.aku berjimat..diulangi,BERJIMAT !<=====sggup ni.haha..ni je cara yg ade untk aku beli gitar tu..(syahdu x ? heeeeee ~~)


aku berjaya gak beli akhirnye..in dec 2010.gembira smpai xhengat derr..nk melompat2 rase ! haha.terharu pun ade gak..huhu.waktu tu cuti semester,so mase cuti aku dihabiskan dengan belajar main gitar..


cite pasal belajar main gitar ni,uiiit dasyat ! luka2 jari,tercabut2 kuku ! <===== ngeri tak ?? hahaha.mule2 memg susah..smpai rase give up pn ade jgak..tension bile petik je,bunyi die mak aih..hampeh !! penah sekali tu,gitar aku terbiar..tak de rase nak pegang pun..bengang punye pasal ! huhu..


tapi,mane ade benda yg senang dlm dunia kn ? even nak makan pun susah..huhu.so,aku pun belajar,belajar dan terus belajar...sampai la skrg..aku dah boleh main lagu2 yg aku suke ! huhu..tenkiu to my lovely dad ! aku ade gak belajar through video2 kt youtube,buku2..belajar sendiri je.tak mampu nak masuk kelas muzik.. =.='



and now,gitar adalah satu 'kesayangan' aku..kalau boleh,mane aku pegi aku nak bawak same.sehari tak petik,gian kot ! hahaha..but now,aku bercita2 nak beli gitar yg sounding die lagi best..ni die gitar yg aku nak sgt2 tu :





model : santa cruz <==== bile la boleh dpt awak ni ? huuu..






so,tu la serba sikit story pasal hobi & kesayangan aku..moral of the story here,apepun yg kite nak buat kene la ade kesungguhan baru la dapat rase kepuasan tu ! yg paling penting,usaha..insya-allah,bile kite usaha mesti akan menampakkan hasil.. :)





notapesan : usaha tangga jaya ! <===== ayat popular zaman sekolah dulu ! hahaha.next entry boleh la cite pasal another kesayangan aku ! hehe..ok,bye !

No comments:

Post a Comment