CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, August 25, 2011

warkah dari ku...





assalamualaikum,




pertama kali saya dengar suara awak yg sangat merdu waktu melaungkan azan, membuatkan saya nak sangat bertemu dengan awak. kenapa ? entah lah.. cuma nak tengok tuan empunya suara tu. emak saya ada bgtau yg bila petang, awak selalu bawak anak buah awak jalan-jalan kat kampung. tapi saya selalu terlepas peluang. tak pela, mungkin tak de rezeki saya lagi..


saya tinggalkan kampung untuk satu tempoh masa yg agak lama. selama saya jauh dari kampung, saya selalu teringat kat awak setiap kali masuk waktu sembahyang. "kalau kat kampung mesti dia yg azan" tu yg selalu saya fikir. bila lah dapat jumpa dengan awak ni ?


minggu lepas, saya balik kampung. saya suka sangat dengar awak mengaji dan azan. rasa damai je bila dengar suara awak. "sabar, ada rezeki nanti dapat la jumpa" saya mengingatkan diri saya lagi. bila solat tarawih, saya cuma dapat dengar suara awak je. yela, tak kan saya nak cari awak pulak kan ? nanti ape pulak orang kata. tak malu ke die ni ? =.='


23 ramadan, 18:00 p.m. saya pergi bazar ramadan dekat pekan. waktu nak balik, dengan tak disangka saya jumpa awak. ya Allah, berdebar nye jantung saya. ayah bgtau saya, tu la orang yg azan kat kampung kita. saya jadi kelu, tak terkata. saya rasa malu nak tengok awak lama-lama. subhanallah, tenangnya bila tengok muka awak. sejuk je hati ni..alhamdulillah. :)




24 ramadan : saya pergi menunaikan solat tarawih seperti biasa. dengan izin Allah, hari ni saya berpeluang untuk menjadi ma'mum awak. bertuahnya saya rasa bila awak mengimamkan solat saya. thank you Allah ! nak menangis rasanya bila dengar bacaan awak dalam solat. terlalu menyentuh hati saya. alhamdulillah.


walaupun saya tahu saya tak berpeluang untuk kenal awak dengan lagi rapat, tak pela saya tak kisah sebab saya sedar sape la saya ni. dah dapat jumpa dan tengok awak dari dekat pun dah cukup buat saya. saya cuma berharap bila saya balik kampung, saya masih berpeluang untuk dengar awak mengaji dan azan lagi. insya-allah.


p/s : saya rasa sangat bertuah sapa yg jadi pasangan hidup awak nanti..



thank you for reading this entry peeps ! :)




No comments:

Post a Comment