CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, August 27, 2011

jom main masak-masak !




hye peeps ! :)


entry kali ni aku nak ajak korang main masak-masak. muahaha. jangan tak pecaya pulak ! di sebabkan aku ni suka sangat makan coklat, so resipi aku ni pun melibatkan coklat jugak la. actually, kuih ni senang je nk buat sebab tiada penggunaan oven or proses-proses yg memeningkan kepala. kalau susah, memang tak la nak suruh aku buat. huhu.





bahan-bahan yg diperlukan : cornflakes, coklat masakan, cawan kertas, hazelnut.
(kalau korang nak guna badam pun boleh jugak. tapi sebab kat rumah aku ade hazelnut je so aku guna yg tu jela. coklat masakan pun boleh guna apa-apa brand, janji sedap dan halal ok)




firstly, potong coklat masakan tu kecik-kecik untuk dicairkan.




masukkan cornflakes, hazelnut yg dikisar dan coklat yg dah dicairkan ke dalam satu bekas.<-- disebabkan aku ni pemalas, so aku blend je. lg bagus kalau di potong kecik-kecik. hazelnut tu kena goreng untuk bagi rangup. lepas tu, kacau semua bahan tu sampai sebati.




next step, masuk kan la cornflakes yg dh digaul dengan coklat dan hazelnut tadi kedalam cawan kertas macam ni. lakukan proses ni sampai la siap. lepas tu, masukkan dalam peti sejuk dalam 10 hingga 15 minit.




dan.. ini lah hasilnya ! mudahkan ?? senang je buat kuih ni. sebab tu mak aku kata ni kuih orang malas. muahaha. :D



kalau korang rajin boleh la cuba. kalau malas, tak dapek la den nak menolong. haha. selamat berpuasa and thank you for reading this entry ! take care peeps.



p/s : nisa kata kuih ni rasa macam kit kat ! baik korang cuba. muahaha :D





No comments:

Post a Comment