CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, June 10, 2011

Resit..is it important or DISASTER ??

situasi 1

A : aku baru check my bank statement.betul ke kau dah bank in duit tu ? kenapa tak de ?

B : betul la aku dah bank in last two days at....bla,bla,bla......

A : sorry la,memg duit tu tak de.dah banyak kali aku check.kau try la pegi kat bank tu and tanye.

B : ok.

situasi 2 (kat bank berkenaan)

B : akak,i got a problem..last two days,saya ade bank in duit but recipient tak terima duit tu.bla,bla and bla...<--- menceritakan butir-butir transaksi...

C : adik ade bawak RESIT tak ??

B : OMG !!! i'm so sorry kak sebab saya pun tak sure kat mane resit tu.. <--- sambil buat muka innocent !

C : mcm mane kalau tak de RESIT ? ok,kalau mcam tu akak kene check semula about your transaction..by next week,akak call adik la..

B : terima kasih kak..saya mintak maaf ek ! <--- boleh la tarik nafas lega..sikit la~~~


ok guys,kita selalu tengok orang jarang nak ambik peduli pasal RESIT..tak kira la RESIT ape pun ! kalau kat bank,elok je lepas buat withdrawal money depa ni terus je buang RESIT tu..first,pembaziran kertas berlaku.kan kita kene selamatkan bumi kita yg dah semakin tua ni.jgn la membazir kertas tu..second,in case kalau jadi mcm kisah tragis kat atas tu..kan susah !! kita rasa memang la macam tak de guna lagi RESIT tu..tapi,atleast simpan la..nanti kalau dah terjadi pape,ape pon tak bley la derr !!!! huh ! =.='


kisah tragis yg kat atas tu TRUE STORY oke ! baru je jadi kat aku..habis semua aku selongkar hanya kerana RESIT tuh !! serabut siot..tiba-tiba aku terpikir + menyesal !! aku sepatutnye kene praktik kan ape yg aku belajar dulu..subject Taxation..kita kene simpan semua RESIT pembelian or whatever RESIT la..at least,for 7 years !! 7 years oke ! for future reference..ni,tak sampai sehari pun..entah kat mane la aku letak RESIT tu..wuaa ~~~~~ bengang nye !!!!!


moral of the story,jangan la ambik mudah perkara-perkara yg kita tengok mungkin macam tak penting tapi...boleh bagi kesan yg sgt besar sebenarnye !! hanya disebabkan RESIT tu aku kene belanja lebih,buang tenaga <--- sebab kene pegi bank tu semula !! and yg paling2 aku bengang sekali dengan mamat kat kaunter bank tu..dah la tak tau nak senyum ! buat muka lagi.tak mesra pelanggan langsung !!! bajet HOT la ?? huh !


notaperingatan : simpan lah resit anda.biar sampai penuh satu bakul pun tak pe !! yg penting tak menyusahkan kita kelak !! huhu..


No comments:

Post a Comment